شنبه، فروردین ۱۷، ۱۳۹۲

دانلود تکامل فلسفی من



برگردان: نواب مقربی، انتشارات صراط، 1387

تکامل فلسفی من
، آخرین اثر فلسفی راسل است. راسل دو گونه زندگینامه نوشته است: یکی به نام اتوبیوگرافی که بیشتر به زندگی شخصی و سیاسی-اجتماعی راسل می‌پردازد؛ و دیگری کتاب تکامل فلسفی من که به مسائل فنی‌تر و تخصصی‌تر می‌پردازد. در این کتاب، که زندگینامه فکری راسل به شمار می‌رود، راسل مسیر طولانی و پرپیچ و خم تحولات فکری خود را با بیانی موجز مرور می‌کند.

راسل داستان تکامل فلسفی خود را با شرحی کوتاه از اندیشه‌ها و انگیزه‌های دوره نوجوانی خود آغاز می‌کند. او می‌نویسد: «دلبستگی آغازین من به فلسفه منبعث از دو منبع بود: از یک سو، مشتاق بودم دریابم که آیا فلسفه برهانی هرچند مبهم در تأیید آنچه که می‌تواند باور دینی نامیده شود عرضه می‌کند یا نه؛ و از سوی دیگر، خواستار آن بودم که خود را متقاعد سازم که در ریاضیات محض چیزی می‌تواند شناخته شود که در جاهای دیگر یافت نمی‌شود».
تکامل فلسفی من نخستین بار به سال ۱۹۵۹ به چاپ رسید.


  • حجم: 6.2 مگابایت.
  • 444 صفحه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر