چهارشنبه، فروردین ۰۲، ۱۳۹۱

دانلود شرح حال برتراند راسل به قلم خودش




ترجمه
مسعود انصاری،انتشارات فروغی، 1346
- احمد بیرشک، انتشارات خوارزمی،1377

این داستان، بی هیچ گزافه‌گویی زندگانی مردی خارق‌العاده است. این کتاب به عنوان اثر یک نابغه در همه جا با تمجید روبرو شده است. متفکری بزرگ در زی خویش - فیلسوف، ریاضیدان، عالم تربیت‌گر، سیاست پیشه - و نویسنده‌ای با وضوح و سبکی بی‌مانند، که برای نظریات پیشرو و مترقی‌اش - در بسیاری از مسائل مورد اختلاف - نامبردار است. اندیشه و منش راسل نشانه‌ای عمیق بر نسل‌ها آینده بر جای خواهد گذارد؛ نظریاتی که به سبب آنها روزگاری از همه جا رانده شده بود. اکنون مقبول همگان است و آثارش همه گیر: و با جایزه نوبل تاج بر سر نهاده! خواندن زندگی‌نامه او لذت بردن از تماشاگهی است گسترده، و غرقه شدن در حیات اجتماعی و عقلی.
خواندن این صفحات یکی پس از دیگری بهجت‌آور است؛ زیبا و نافذ است؛ در حالی که تجربه عهدهای پیشین و دنیاهای دور را در کلامی نو و طرزی همیشه بهار، گردآورده است، چیزی برتر از یک کتاب در یک میلیون کتاب بدست می‌دهد: قهرمانی فرید و یکتا.
راسل یکی از قله‌های با شکوه مردم انگلستان است؛ باور نمی‌کنم کسی باشد که به زبان انگلیسی و میراث انگلیسیان دلبسته باشد و این صفحه‌ها را بتواند، بدون خارخار میهن‌پرستی، بخواند.

مایکل فوت


دانلود از پیکوفایل

 
_____________________________

 دانلود نسخه کامل با ترجمه احمد بیرشک

دانلود از پیکوفایل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر